poniedziałek, 7 marca 2016

Idealne wcielenie jabłka, czyli Przepis na jabłka z owsianą kruszonką. Jabłkowe DIY część 3.


Dziś znowu wracamy do klasyki gatunku. Jabłka z kruszonką idealnie nadają się do deseru: szarlotka na ciepło z lodami i bitą śmietaną, który to jest chyba najbardziej popularnym deserem. Osobiście nie znam kawiarni, która by go nie serwowała. Dla mnie to jest klasyka, która się nie nudzi, pod warunkiem oczywiście, że jest dobrze przyrządzona.
Ta szarlotka a dokładniej po prostu jabłka z kruszonką, bo to ciasto nie ma żadnego spodu, pysznie się komponują w tym deserze. Inspiracja do tego przepisu pochodzi od mojego kochanego cukiernika Pawła Małeckiego z cukierni lidla (link do oryginału). W oryginale są karmelizowane gruszki. Ja gruszki zastąpiłam jabłkami i nie karmelizowałam ich. Wyszło pysznie. Spróbujcie sami! Poniżej przepis.

Składniki:

  • 0,5 kg jabłek 
  • 125 g mąki
  • 125 g płatków owsianych 
  • 100 g masła
  • 3 łyżeczki cukru waniliowego
  • ¼ szklanki cukru
  • forma do piekarnika o wymiarach: 20x30cm
Krok 1:
Jabłka obieramy ze skórek i kroimy w plasterki, tak jak to widać na zdjęciu.



Krok 2:
Do miski wsypujemy mąkę, płatki owsiane, cukier waniliowy i cukier oraz wszystko mieszamy. Następnie dodajemy posiekane masło i wszystko zagniatamy.


Krok 3:
Nagrzewamy piekarnik do temperatury 180oC. Formę o wymiarach: 20x30 cm. Smarujemy masłem. Na dnie formy układamy pokrojone jabłka.


Krok 4:
Na jabłka wysypujemy kruszonkę, tak żeby pokrywała całą powierzchnię jabłek.


Krok 5:
Nasze jabłka z kruszonką wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180oC na ok. 35 minut.

Tak oto wygląda nasze pyszne gotowe ciasto:


A tu wspomniana wcześniej propozycja podania z lodami i bitą śmietaną (oczywiście).
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz