poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Kocyk dla małej księżniczki, czyli samodzielnie uszyj wyjątkowy kocyk minky



Minky to ostatnio gwiazda wśród materiałów dziecięcych! Jest to chyba najbardziej popularna tkanina, z której robi się akcesoria dla dzieci. Zresztą nie ma się co dziwić, przecież ma tyle zalet. Jest przyjazny dla dzieci, hypoalergiczny i w dodatku taki milutki w dotyku! Najczęściej nasza gwiazda wciela się w kocyk. Kocyk minky to absolutny must have. Ja potrzebuję prezent na chrzciny dla pewnej małej księżniczki, dlatego postanowiłam uszyć kocyk. Tak więc dziś zapraszam na DIY na kocyk minky.
Ja oczywiście wybrałam różowy kolor, jako że jest to prezent dla księżniczki właśnie. Materiał minky jest w kolorze delikatnego różu a do tego dobrałam bawełnę różową w białe gwiazdki. Dodatkowo, żeby kocyk był jeszcze bardziej wyjątkowy, naszłam na niego imię. Takiego kocyka na pewno nie kupicie w sklepie! Też możecie taki mieć. Poniżej tutorial.

Potrzebne będą:
  • Polar minky o wymiarach 
  • Materiał bawełniany o wymiarach 83x103 cm
  • Nożyk do materiału 
  • Polar
  • Pisak do tkanin
  • Watolina o wymiarach 80x100 cm
  • Nożyczki
  • Maszyna do szycia 

Krok 1:
Nasz kocyk minky będzie miał wymiar 80x100 cm. Bierzemy materiały, czyli minky oraz bawełnę i odmierzamy na nich prostokąty o wymiarach 83x103 cm (potrzebujemy zapas na szwy). Prostokąty odrysowujemy a następnie wycinamy nożykiem.


Krok 2:
Mój kocyk minky musi być wyjątkowy i spersonalizowany, dlatego ozdobiłam go imieniem. Literki wycięłam z białego polaru i naszłam na płótnie przy pomocy maszyny (użyłam specjalnego ściegu do aplikacji).



Krok 3:
Składamy razem minky i bawełnę, tak jak to pokazałam na zdjęciu. Materiały spinamy szpilkami, żeby się nie przesuwały podczas zszywania. Następnie zszywamy je maszyną ściegiem prostym. Jednego z krótszych boków nie zszywamy. Będzie to potrzebne, żeby wywrócić kocyk na prawą stronę i włożyć wypełnienie.



Krok 4:
Kocyk wywracamy na prawą stronę. Bierzemy watolinę, która posłuży nam za wypełnienie kocyka. Wycinamy z niej prostokąt o wymiarze naszego kocyka. Następnie wkładamy watolinę do środka.


Krok 5:
Zszywamy bok kocyka, który wcześniej pozostał niezszyty. Następnie obszywamy boki kocyka w odległości ok.2 cm od brzegów ściegiem ozdobnym. W ten sposób przymocujemy wypełnienie, żeby się nie zwijało.


Kocyk jest już gotowy! Teraz można podziwiać efekty. Tak wygląda gotowy kocyk:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz