poniedziałek, 22 lutego 2016

Fartuszek kuchenny szyty na miarę, czyli DIY na fartuszek w groszki.


Dziś przedstawiam DIY na fartuszek kuchenny. Rozszalałam z pomysłami na przepisy z jabłkiem w roli głównej aż tu nagle uświadomiłam sobie, że nie mam przecież fartuszka!
Jak tu gotować bez fartuszka?! Nie da się. No dobrze niby da się, ale co to to za gotowanie. Tak więc fartuszek musi być! To szyjemy! Instrukcja poniżej.

Potrzebne będą


  • Płótno bawełniane szare w białe grochy o wymiarach 72x160 cm
  • Płótno bawełniane białe o wymiarach 20x24cm
  • Nici
  • Nożyce krawieckie lub nożyk do materiału (radełko)
  • Maszyna do szycia
  • Pergamin
  • Pisak lub mydełko do tkanin (do odrysowania wykroju)
  • Szpilki






Krok 1:
Przygotowujemy wykrój z załączonego szablonu (cz.1, cz.2, cz.3, cz.4). Wszystkie części szablonu drukujemy, następnie łączymy zgodnie z załączonym schematem (schemat). Połączony szablon wycinamy (zarówno fartuszek jak i kieszeń) a następnie przerysowujemy na pergamin i wycinamy.



Krok 2:
Bierzemy materiał w grochy i wycinamy prostokąt o wymiarach: 12x160 cm (to będzie cześć na pasek fartuszka).


Pozostałą część materiału składamy na pół. Przygotowany szablon fartuszka przykładamy do materiału, jak pokazałam na zdjęciu poniżej:


Szablon przypinamy szpilkami, żeby materiał się nie rozsunął.



Odrysowujemy wykrój na materiale. Wycinamy fartuszek zostawiając ok. 2,0 cm na szewki.



Następnie prostokąt białego materiału składamy na pół. Przykładamy szablon kieszeni, przypinamy szpilkami i wycinamy również zostawiając ok. 2,0 cm na szwy.



Krok 3:
Bierzemy wykrojony fartuszek i brzegi zawijamy pod spód, tak jak pokazałam na zdjęciu:



Podwinięte brzegi przeszywamy maszyną ściegiem prostym (patrz zdjęcie)


Krok 4:
Następnie potrzebujemy pasek na szyje oraz pasek do związania fartuszka w pasie.
Bierzemy prostokąt szarego materiału o wymiarach 12x160cm. Pasek składamy, tak jak to pokazałam na zdjęciach.



Złożony pasek przeszywamy przy brzegu ściegiem zygzakowym (patrz zdjęcie).



Krok 5:
Ze zszytego paska odcinamy kawałek o długości ok.55 cm (długość najlepiej indywidualnie dopasować). To będzie nasz pasek na szyje. Pasek przypinamy szpilkami do fartuszka (patrz zdjęcie) a następnie przyszywamy.



Krok 6:
Pozostałą cześć paska przecinamy na pół  oraz przyszywamy do boków fartuszka (patrz zdjęcia).



Krok 7:
Teraz czas na kieszeń. Brzegi wyciętej wcześniej kieszeni podwijamy (patrz zdjęcie) następnie przeszywamy na maszynie ściegiem prostym. 


Kieszeń przyszywamy do fartuszka ściegiem. Ja wybrałam do tego ścieg ozdobny.


Oczywiście wy możecie wybrać swój kolor i motyw fartuszka. Mój musiał być w groszki i oczywiście musiał też mieć moje logo na kieszonce! Powodzenia!





1 komentarz:

  1. Trafiłam na tego bloga, bo szukałam właśnie porad odnośnie uszycia kuchennego fartuszka. Bardzo czytelna instrukcja. Blog zapowiada się ciekawo i przyjemnie :)

    OdpowiedzUsuń